Cinevardafoto
Dos grandes salones repletos de viejas fotografías familiares. En cada foto, asoma un oso de peluche. ¿Quién reunió esta colección y por qué? Mme.Vardá, la abuela de la nouvelle vague, toma una vez más su pequeña cámara digital y, como si fuera una pluma fuente, se dedica en a tomar unos apuntes íntimos, exquisitamente caligrafiados. ¿El tema? La fotografía, otra gran pasión de Vardá, que le permite reflexionar sobre la memoria y la historia. Al pequeño film Ydessa, les ours et etc. la directora le suma dos bonus tracks: los cortos Ulysse (1982) y Salut les cubains (1963), con los que recuerda los tiempos en que ella misma recorría el mundo con una Leica al hombro.
Título Original: Cinévardaphoto
Director: Agnès Varda
País de Origen: Francia
Idioma: Frances
Duración: 96 min
Tecnología: 35mm, Blanco y Negro (segmento "Salut les Cubains") / Color (segments "Ydessa", "Les ours et etc..." and "Ulysse")
Año de producción: 2004
Staff: Cinematografía: Ydessa, les ours et etc...: Markus Seitz, Claire Duguet, Rick Kearney, John Holosko; Ulysse: Jean-Yves Escoffier, Pascal Rabaud; Salut les Cubains: J. Marques, C.S. Olaf Editor: Ydessa, les ours et etc...: Agnès Varda, Jean-Baptiste Morin; Ulysse: Marie-Jo Audiard, Hélène De Luze; Salut les Cubains: Janine Verneau Sonido: Ydessa, les ours et etc...: Jens-Christian Börner, Rob Fletcher, Jason Milligan; Ulysse: Jean-Paul Mugel Musica: Ydessa, les ours et etc...: Isabelle Olivier, Didier Lockwood; Ulysse: Pierre Barbaud
Más sobre la película: The most fascinating thing with an image is that people never say what you expect them to, everyone has their own vision of any photograph.' Cinevardaphoto comprises Varda's most recent film, Ydessa, the Bears and Etc..., screening alongside two earlier films, Ulysses and Salut les Cubains!, which together span some 40 years. Ydessa, the Bears and Etc... began with Varda's visit to an exhibition by artist-collector-curator Ydessa Hendeles. The display of hundreds of old photographs, each of which features a teddy bear, prompted Varda to seek out the artist and examine what lies behind the meticulous accumulation of these very particular historical artifacts; In Ulysses, a single photograph taken by Varda in 1954 shows a child, a naked man and a dead goat on the seashore. Re-visiting her own memories and those of the subjects, amongst others, she ponders the real and the imaginary of the captured moment. Made in 1962, Salut les Cubains! fuses documentary photographs from the director's visit to Castro's Cuba with a cheerful cha-cha-cha soundtrack to encapsulate the energizing optimism of the time. Seen as a tryptich, the films provide a fascinating discourse on the relationship between film and photography, and summarises the director's own history of image making in these distinct but connected art forms.
Información adicional: Agnès Varda nació en Bruselas, Bélgica y ha hecho películas por más de 40 años.Partes destacadas de su filmografía incluyen: La Pointe courte (54), Cléo de 5 à 7 (61), Le Bonheur (64), Les Créatures (65), Dauguerréotypes (75), Murs murs (80), Sans Toit ni loi (85), Jane B. par Agnès V. (86), Kung Fu Master (87), Jacquot de Nantes (90), L’Univers de Jaques Demy (92), Les Cent et une nuits (94), Les Glaneurs et la glaneuse (00) y finalmente Cinévardaphoto (04).
Funciones: aun no definido